štvrtok 25. októbra 2012

Nepravá parmigiana

Pre milovníkov zapekanej zeleniny tu mám jeden veľmi jednoduchý recept, pri ktorom treba troška trpezlivosti. Aspoň ja som ju potreboval pokiaľ som na rozpálenej panvici ugriloval kvantum natenko nakrájaných baklažánov. A práve tie sú hlavnou ingredienciou tohto receptu, ktorý som nazval Nepravá Parmigiana. Korene siahajú do južného Talianska, kde tento recept vznikol a v podstate ide o recept, kde sa tenké plátky baklažánu prekladajú s paradajkovou omáčkou a syrom a všetko sa to potom zapeká v rúre. A prečo Nepravá Parmigiana? Originálny recept obsahuje okrem paradajkovej zmesi a baklažánov aj plátky mozzarelly, alebo iného mäkkého syra. Ja som recept troška pozmenil a k základným surovinám som pridal varené zemiaky a odobral syr.Takže zľahka pozmenená Parmigiana z baklažánov.


Na prípravu potrebujete: (6 porcií)
  • 1 malá cibuľa
  • 1 strúčik cesnaku
  • Paradajky v konzerve 3 x 400 gr
  • Bazalka
  • 2 veľké baklažány
  • 100 gr. Parmezán
  • 5 stredne veľkých zemiakov
  • Olivový olej
  • Soľ
  • Čierne korenie
Ako na to?

V osolenej vode uvaríme zemiaky v šupke. Tie neskôr ošúpeme a necháme vychladnúť. Pokiaľ sa zemiaky varia, pripravíme si väčší hrniec, do ktorého na troške olivového oleja speníme cibuľu spolu s rozdrveným cesnakom. Pridáme paradajky z konzervy, alebo ak chcete, môžte použiť aj čerstvé na kocky nakrájané paradajky. Ja som nemal až toľko času a preto som použil tie z konzervy. Posolíme, pokoreníme a varíme na miernom ohni asi tak 20 až 25 minút, kým nám salsa zhustne. Nakoniec pridáme pár kúskov čerstvej bazalky a odstavíme. Baklažány nakrájame nožom na veľmi tenké plátky a ugrilujeme ich na panvici. Rýchlejšie to ale ide na rozpálenom záhradnom grile.

Pripravíme si janské sklo a všetky ingrediencie. Dno formy potrieme paradajkovou omáčkou, ktorú sme si vopred pripravili. Stačia 2-3 lyžičky. Postupne pridávame plátky baklažánu tak, aby sa navzájom prekryli. Polejeme olejom, pridáme vrstvu zemiakov a paradajkovéj šťavy. Posypeme parmezánom a vrstvenie opakujeme až po horný okraj formy. Takto pripravenú parmigianu dáme do vopred vyhriatej rúry a zapekáme pri 190 stupňoch asi tak 40 minút. Ak sa na povrchu vytvorila jemne pripálená vrstva, parmigiana je hotová. Už len stačí chvíľku počkať kým vychladne a môžte sa do nej pustiť.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára